
Socialdemokraternas lansering av kampanj-verktyget Mitt-S som är öppet för alla som vill göra en insats för Socialdemokraterna är det inte många i gammelmedia som missat. Antalet aktiva på bloggar, Twitter och FaceBook överglänser vida de Moderata numerären, för att då inte tala om de två partiernas YouTube-kanaler där jämförelsen mellan de båda verkligen visar på klasskillnad. Vad själva racet handlar om är att använda sociala media som en del i det traditionella valarbetet, att använda det som sker på nätet för att få effekt vid sidan av det samma. Att koppla ihop online med offline, som det heter på svenska. Frågan är vilka som är bäst på detta, de så kallade "nya" Moderaterna eller folkrörelsen Socialdemokraterna? Resultat meddelas på kvällen den 7:e juni för etapp ett, av totalt tre etapper i racet.
Gammelmedia på detta:
DN, DN2, DN3, SvD, SvD2, IDG, Aftonbladet, SvD3
Nymedia på detta:
Peter Andersson, S-buzz, M-partistaten, Åsa Westlund, Byström, Jesper, Wendt ,Eva-Lena Jansson, Haninge-Posten
Krassman, In Your Face
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar