tisdag, juni 30, 2009

Reflektioner från dag 1 i Almedalen

Första dagen och det märks att Almedalen i år slår rekord i antalet evenemang som händer under veckan. Jag är redan trött på flygbladsutdelare och tidningspåkastare som trots värmen gör ett tappert försök att hålla oss besökare på gott humör, besökare på detta, politikens största cirkus. Idag filmade jag Socialdemokraternas ekonomiska seminarium. Thomas Östros höll i detta och jag måste säga att han är hur duktig som helst. Det blev ju inte sämre av att Henry Ohlsson, professor i nationalekonomi vid Uppsala universitet, Anna Thoursie, utredningschef på Kommunal och Allan Larsson, f d finansminister, medverkade. Summan av en och en halv timma seminarium är att det kommer bli sämre, innan det blir bättre.


Annars så har jag under dagen minglat och pratat med folk. Lyssnade på Gert Fylking i samtal med Sveriges Radio kring framtidens radio. Lyssande även på Gudrun Schyman (FI) som stog och höll torgmöte på Donnersplatsen. Ikväll skall vi ner och lyssna på Maud Olofsson och mäta hur lång tid av sitt tal som hon lägger på att beskriva sitt förakt för oss Socialdemokrater. Jag tror hon kommer att slå rekord i år. I morgon är det Socialdemokraternas dag i Almedalen och då lovar jag att det blir mer rapporterat här på In Your Face,

Gammelmedia på Almedalen:
SvD, SvD2, DN, Aftonbladet

Nymedia på Almedalen:
Tingeling, Arvid Falk, Alliansfritt, Erik Laakso, Peter Andersson, Westerholm

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

bloggare på icedaniel.se sa...

Det han hon behöva "Mona" alltså, hon är inte direkt populär i det senaste mätningarna. Hon kanske är bäst på att mingla runt.