söndag, juni 07, 2009

(S) dominerar på Twitter, surt sa någon


Socialdemokraterna har statsat hårt på sociala media inför EU-valet. Det nya verktyget (Mitt-S) där man kan bjuda in till olika events eller varför inte starta sin egna blogg på Netroots har blivt det som vi Socialdemokrater hoppades på. Som förenklat, inspirerat och framför allt mobeliserat till denna valrörelse. Dessutom så rapporterar nu S-buzz att Socialdemokraternas dominans på Twitter uppfattas som lite av ett gissel. Det är Anders Dahlberg (C) som skrivit inlägget nedan, som kommer att gå till historien.

"Vill jag veta vad enskilda @socialdemokrat gör idag så följer jag dom, vill jag veta vad partiet gör följer jag det, så lugna er med RT." skriver alltså Anders Dahlberg (c)

Gammelmedia på EU-valet:
DN, SvD, Aftonbladet

Nymedia på detta:

Krassman, In Your Face

3 kommentarer:

Anders Dahlberg sa...

Det blir väldigt korthugget att ge (som jag såg det) lite konstruktiv kritik på 140 tecken.
Men med tanke på hur det uppfattades så kommer jag nog låta er tänka själva framöver. Jag tycker att när det gäller sociala medier så ger det lite mer att tänka lite tillsammans, inte hela vägen men lite.

Men det är kul att det rör på sig med sociala medier, det är överlag för få som har kommit igång med detta.

Krassman sa...

@Anders Dahlberg
Jag förstår att det blev lite korthugget, men var helt enkelt tvungen att plocka upp den kommentaren. Du får säkert cahns att ge tillbaka en liknande i framtiden. Men visst är det kul att det rör på sig med social media.

Anders Dahlberg sa...

Jo vi får se vad som kommer ;)

Det enda jag saknar på dom sociala medierna är väljarna, det är nästan bara stortyckare, lobbyister och parti aktiva, det är en bit kvar innan diskussionen och reaktionerna är integrerad med de breda massorna.