fredag, april 23, 2010

(C)mutsig valrörelse?

Westerholm ringde arg som en kommendörkapten, med rätta dessutom. Det visar sig att ett förfalskat mail med Mona Sahlins underskrift sprids inom borgerliga kretsar. Brevet innehåller tydligen tips från Sahlin på hur man ska få sin privatekonomi att gå ihop. Tipsen handlar bara om smutskasta Sahlin och vi kan konstatera att "mosa Mona kampanjen" nått ett nytt lågvattenmärke, något som jag inte trodde var möjligt.

En person som haft den mindre goda smaken och spridit detta mail är en viss Gunnar Fröroth på Diplomat PR. Jag har själv träffat Fröroth ett antal gånger och då har jag fått en väldigt professionell bild av honom och hans engagemang, men det var då det. Nu verkar Fröroths engagemang och kvalitén på hans insatser vara av en mer brunaktig karaktär. Gunnar Fröroth är inte bara delägare i PR-byrån Diplomar PR, han är dessutom styrelseledamot i Centerpartiets tankesmedja Fores.

Det har spekulerats fram och tillbaka om den här valrörelsen kommer att bli smutsig med tanke på det stora inslaget av sociala media och all den reklam som kommer att finnas. Ageranden som detta bidrar inte till en valrörelse där man fokuserar på det vägval som Sverige står inför den 19:e september. En del av er kanske reagerar som en Moderat jag känner och tycker att det här bara är ett skämt. Min fråga blir ju då om jag skall tycka att detta är okej och bidra till skratten med samma typ av skämt och kanske skall börjar sprida brev med Fredrik Reinfeldts signatur på?

Jag säger nej, men tydligen så verkar borgerliga politruker vara av en helt annan uppfattning.

Gammelmedia på detta:
Expressen /

Nymedia på detta:
Tvättstugan / Anybodys place / Ett hjärta rött / Peter Högberg / S-buzz /Martin Moberg /Mary gjuter olja på vågorna / Ulrika Falk /

Krassman / In Your Face

Inga kommentarer: