tisdag, juni 29, 2010

Rojalistiskt överbelastning

Idag så ser jag att ett antal prinsar råkat illa ut. Först är det prins Haakon från Norge som hamnat i ett "sjödrama" utanför Kristianstad. Han var tydligen ute och åkte ribbåt och ramlade i vattnet. Prinsen skadades inte i olyckan, utan plockades snabbt upp i en polisbåt med livvakter. Puh, världen kan andas ut och Haakon kan leka vidare.


Nästa prins i farten är prins Harry från England som kastats av sin Ponny under en uppvisningsmatch i Polo. Enligt Expressens kommentator så flög prinsen av på ett spektakulärt sätt och rullade på marken inför hundratals åskådare. Trot beskrivningen var det bara borsta av sig och leka vidare.

Det rojalistiska hybrisen finner tydligen inga gränser och medias rapportering på ämnet trotsar all rådande logik. Tror nog att det där brölloppet har gett mig en kraftig rojalistisk sommarklåda, min toleransnivå för kungliga klåpare och pinsamma prinsar har nu reducerats till noll. Bara det nu inte händer de nygifta något på sin smekmånad, jag befinner mig redan farligt nära bristningsgränsen på grund av rådande rojalistiska överbelastning.

Gammelmedia på detta:
DN
/ SvD / Expressen / Aftonbladet /


Krassman / In Your Face

Inga kommentarer: