Slaget har börjat. Moderaterna vet efter sin valanalys i vilken väljargrupp som slaget kommer att stå. De har även konstaterat vilken region som måste bearbetas och sagt och gjort. Under den gångna veckan så har det varit kampanjande riktat främst mot kvinnor i Eskilstuna, Västerås och Uppsala. Just för att arbeta mot en region där man inte lyckades uppnå sina mål.
Mona Sahlin, poppis hos våra unga och kvinnor, motsattsen till Reinfelds supportrar alltså.
Att det är de kvinnorna som Moderaterna och Reinfeldt måste ”fixa” är helt uppenbart. Röstsplittringen hos Moderata sympatisörer är störst bland kvinnor. Vi kan i Aftonbladet idag se att Fredrik Reinfeldt och borgerliga regeringen kommer få en tuff match när det gäller denna väljargrupp.
Krassman, In Your Face
Andra bloggar om: mona sahlin, valet 2010, fredrik reinfeldt
2 kommentarer:
Att överhuvudtaget behöva gå ut och kampanja ett halvår efter valet tyder väl på en extrem osäkerhet hos regeringspartierna.
Anonym: Moderaterna har redan släppt sin första valplan.....
Skicka en kommentar