måndag, april 14, 2008

Seminariet i helgen

I helgen var undertecknad och lite andra lösa bloggare inbjudna till Nätrot '08. Ett seminarium som Socialdemokraterna i Riksdagen hade trixat ihop. Vi hade mycket celebert besök från USA i form av David Grossman, som driver ptvMedia. Han talade om valet där och om bloggutvecklingen i såväl USA som Sverige. Vi fick även vi se Socialdemokraternas nya reklamfilm och kommentarer om den kommer i ett kommande inlägg.

Andra vassa bloggare som var på seminariet var:
Josefin "Varför?" Deiving, Erik "På Uppstuds"Laakso, Rosemarie "Kulturbloggen" Södergren, Anders Löwdin, Johanna Graf och Björn "Alliansfritt Sverige" Fridén, Alexandra "HBT-sossen" Einerstam och Makan "Makan Amini bloggar"Amini.

Krassman, In Your Face

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrev att jag skulle slänga upp det på min blogg, han gjorde inga invändningar. Tror inte han hade haft problem med att säga till mig om han hade ogillat det heller, vi kännr varandra sedan tidigare. Skulle han däremot ha det tar jag självklart bort det. Dessutom har jag i inlägget hänvisat till att det är ifrån honom jag tagit texten.

Krassman sa...

Vicky: Jag skojade ju bara, tusan vad ironi genom tangentbordet är svårt ;)

Anonym sa...

Hähä.. eller såär det jag som är för seriös ibland :D

Anonym sa...

Vem betalade det här kalaset då?
Skattebetalarna eller LO-medlemmarna!

Eller sponsrar "partit" sina nyttiga idioter?

Krassman sa...

Anonym: Kalaset som besod av ett seminarium betalade skattebetalarna. Under rubriken rikets styre så ligger posten för Sveriges Riksdag. Samtliga partier får ett stöd som är baserat på anatalet riksdagsledamöter som man får tilldelat efter valresultatet.

Alltså precis på samma sätt som sd får sitt stöd i de kommuner och de landsting som de sitter i.

Vi tackar för alla röster som vi soialdemokrater fick i valet 2006 som gjort det möjligt att hålla detta seminarium. Jag misstänker att du inte är en av dom, eller har jag fel?

Anonym sa...

Tycker inte du att det finns bättre ändamål än era "hobbies" att kasta bort skattepengar på?

Skäms!

Krassman sa...

Anonym: Ju det kanske det gör, men jag är glad att Socialdemokraterna är det partiet som satsar mest på detta. Det nya media når faktiskt fler människor än vilket torgmöte som helst.

Eftersom pengarna är baserade på antalet röster som vi får så är det upp till varje parti att avgöra vad man gör med dom. Så du kan ju be det partiet du röstar på och kanske göra något bättre för sina pengar än skriva massa strunt. Gå och lägg dig.

Anonym sa...

Sen när var det INTE socialdemokraterna som "satsade" på något som hade med bidrag att göra?

Undrande slav under skatterna?