söndag, oktober 26, 2008

Håller jag på att bli en tysk?

Mitt efternamn och släkten på min fara sida kommer från Tyskland, vilket borde göra mig halvtysk. Idag slog det mig att min halvtyska sida håller på att helt förtyska mig genom min konsumtion. Ser jag till de ägodelar jag har och som jag verkligen trivs med så är merparten just tyska. Jag har precis köpt min första BMW, min motorcykel som jag har är visserligen en HD men den är designad av Porche.


Blev just helt lyrisk över att jag hittade en ny kanna till min kaffebryggare som jag saknat så det gjort ont i mig. Behöver jag säga att kaffebryggaren är en Krups, och tyskare än så kan inget bli. Som avslutande bevis för min tes så skall jag idag bli bjuden på filmen "Der Baader Meinhof Komplex" och är helt överförtjust naturligtvis. Vi får väl se hur detta utvecklar sig men kommer jag med mustasch som har långa snirkliga spröt och Lederhosen nästa gång vi ses så får ni ingripa.

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Alexandra Einerstam sa...

Helt förtyskad är du när du älskar Grühnkohl, Currywurst, Sauerkraut, Weisswurst, Eisbein, Rotkohl, Berliner Weisse mit Schuss och lyssnar på Rammstein, Die Ärtzte, Nina Hagen och Wagner

Krassman sa...

Alexandra: Aj aj, min kärlek till Currywurst och Rammstein säger att jag är inne på en farlig väg. Hur fan skall detta sluta.

Hanna sa...

Om du håller på att bli tysk, var det synd om du missade gårdagskvällens tyska special på SVT. Det var en orgie i hur Tyskarna framställer Sverige. Det är alltid sol, varm och skärgård. Alla är snälla, blonda och snygga. Förresten är nordtyskar och svenskar de som är mest genetsikt nära besläktade. Kan tipsa om andra tyska under, minns Modern Talking och Falco...

Krassman sa...

Hanna: Lyssnar just nu på Alphaville med "To Germany with love". Kanske är bäst att kontakta Tyska ambassaden ändå.