lördag, februari 27, 2010

Att bli rubrikernas man

Fick ett tips från en vän på Facebook idag att jag blivit rubrikernas man. Forumet för detta är väl dock mindre smickrande, eller det beror ju naturligtvis på hur man väljer att se det. I Norrtälje där jag bor finns en liten avsomnad rasistisk gruppering som kallar Aktionsgrupp Roslagen. De har varit aktiva tidigare och pysslat med att spraya ner på stan, klistra upp affischer och dela ut flygblad. Sådant där som den typen av grupperingar mestadels håller på med.



Deras och andra gruppers som t.ex NDU:s insatser i kommunen har gjort att jag tagit initiativ till att ett seminarium om rasistiska och främlingsfientliga organisationer. Otaliga är ju föreläsningar och seminarier där man talar om dessa grupper övergripande, min ambition är att utgångs punkten böra vara hur dessa är aktivt lokalt och vilken verksamhet man kan förvänta sig från dessa grupperingar, speciellt nu under en valrörelse.

Eftersom AGR (Aktionsgrupp Roslagen) har släckt ner sin hemsida och inte synts till på länge så skickade jag dom ett mail där jag frågade om dom hade givit upp kampen om ett ariskt Sverige. Detta föll tydligen inte "god jord" eftersom nu Info.14 svara mig, genom att lägga upp en artikel på ämnet där man insinuerar att jag vill se mer nationalism i kommunen. Har inte fått något svar ännu från rasisterna i AGR men tydligt är att andra rasister ser det som ett problem och att det bara kan ses som en provokation när det finns politiker som är intresserade av deras verksamhet och vill sprida ljus kring deras engagemang och arbetsmetoder.

Krassman, In Your Face

2 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Så du har blivit riksdagsledamot, det var värst

Krassman sa...

@Björn Fridén
Inte för att vara sådan, men skulle inte det vara det som kallas för valfusk?