tisdag, mars 18, 2008

Gästbloggare på In Your Face

Jag var lite nere och ledsen när jag gick in på hans blogg. Läste det han skrivit och försvann från denna värld, en kort stund, men vad underbart det var. Sagt och gjort, jag frågade om Slim hade lust att bistå In Your Face med ett av hans underverk. Här finner ni resultatet, läs och njut av Superslimlines tankar och ord.

Spitzer…
Fast du är där på toppen, så kan du inte låta bli, du är människa som jag

Fast du är där dom flesta vill vara, så kan du inte låta bli, du är människa som jag

Fast du har nått dina drömmars mål, så kan du inte låta bli, du är människa som jag

Fast du var älskad av dom flesta, så kan du inte låta bli, du är människa som jag

Nu står hon där bredvid dig, ytterligare en maktens kvinna har blivit sviken, står hon där av kärlek?

Nu står hon där bredvid dig, först tittar jag på dig och ser svaghet, sen tittar jag på henne och ser styrka.

Att du har svikit dom, dom som älskat dig, blir det största straff du får. Jag hade fått säga adjö till kärleken och friheten, är inte du människa som jag?

Att Gud gav oss fri vilja var vänligt. Men han var riktigt dum när han inte gav oss moral…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker mig se sorg och lite förakt i hennes ansikte. Håller med, det krävs styrka att stå vid sidan av den man som svikit en, svikit sina väljare.
När ska politiker förstå att dom är just det, vanliga människor...
Dom står inte över lagar.Med makt kommer ansvaret att använda den för att hjälpa andra, inte sig själv.

Krassman sa...

Beholder: Ja, vi som är politiskt engagerade och folkvalda (politiker) är faktiskt som helt vanliga människor. Vi förstår det oxå, lika mycket som alla andra människor. Det kanske är det som är problemet.