fredag, november 13, 2009

Ja till civilkuragelag

Det är skönt att se att Vellinge inte bara består av 32 843 främlingsfientliga och trångsynta tomtar utan även personer som är större i sinne och hjärta än deras Moderata kommunalråd. Det kanske är mycket begärt men det skulle ju vara passande om den Moderata riksdagsledamoten Anders Hansson från Vellinge hade lust att svara på min fråga gällande samarbete med SD. Migrationsministern, Tobias Billström, har så väl som många andra haft synpunkter om lagstiftning gällande mottagande av ensamkommande flyktingbarn.

Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet säger i ett gemensamt uttalande idag att de är beredda att lagstifta så att ingen kommun ska kunna neka att ta emot ensamkommande flyktingbarn. Det här skriver Veronica Palm (S), Kalle Larsson (V) och Bodil Ceballos (Mp) på rodgrön.se. - Vi, Socialdemokraterna Vänsterpartiet och Miljöpartiet de gröna, är tydliga i vår ståndpunkt: Vi är beredda att lagstifta så att ingen kommun ska kunna neka att ta emot ensamkommande flyktingbarn.

Sverige som nation avgör hur stora grupper av flyktingar vi skall ta emot och sedan är det upp till kommuneran att solidariskt ta sitt ansvar och skriva avtal på detta med Migrationsverket med placeringar. Det är uppenbart att detta system inte fungerat på många år och att lagstiftning behövs. Kan den Moderata alliansen driva frågan om en cevilkuragelag som är till för att tvinga enskilda ta ansvar, ja då kan vi även tvinga kommuner att visa lite civilkurage.

Gammelmedia på detta:
SvD, DN, Aftonbladet, SvD, DN2, X-pressen

Nymedia på detta:
Karin Bergh, Veronica Palm, Svensson, Peter Andersson

Krassman, In Your Face

7 kommentarer:

Robert sa...

Ännu en Socialdemokratisk besserwisser boendes flera mil från närmaste mångkulturella förort som sjunger invandringens lovord, när ska ni hycklarjävlar flytta till en invandrartät ort Rinkeby/Tensta/Botkyrka/Skärholmen/Hjulsta för att nämna några(det blir fler hela tiden) och skaffa er lite förstahandserfarenheter av vad det är ni håller på att skapa. Ta med dig dina barn ochså om du har några för svenska barn behövs i förorten för att lära invandrar barnen tala svenska och bete sig civiliserat. Leva som man lär är ingenting för er eller?

Krassman sa...

@Robert
Din trångsynta stackare. Tror du att mångkulturella Sverige bara finns på ställen du nämner eller? Har du inte förstått att det mångkulturella Sverige finns över hela Sverige, ja förutom i Vellinge kanske.

Flytta till Vellinge så passar du bra in där som deras vidriga kommunalråd med hans matchande vidrig människosyn. Att använda floskler som "att leva som man lär" är intressant när det kommer från rasister som dig själv. Hur skulle du själv vilja bli bemött där du är en främling, jag blir bara beklämd när jag möter sådan egocentriska och hatiska personer som dig.

Flytta du till Vellinge och se vad för typ av land du och dina gelikar försöker skapa, ett Sverige från en svunnen tid, ett land som inte har något att hämta i nutiden eller framtiden. Om du nu skulle vara välkommen, vem vet. Dom kanske är främlingsfientliga där så du inte är välkommen.

Robert sa...

Jag är mycket väl medveten om att mångkulturen nu har spritt sig till nästan hela Sverige, bor förnärvarande i en ej uppräknad stadsdel med över 50% invandring och ser med egna ögon det samhälle du/ni försöker skapa. Men nu kommer vi till dig, du bor inte här, du bor inte i något mångkulturellt ghetto, du bor jävligt långt härifrån, du ser inte detta samhälle, du bor inte i detta samhälle du vet inte ett jävla skit men lovprisa det ska du.

Varför kan inte DU flytta hit till stockholmsförorten med din familj och hjälpa till med integrationen????? Du kommer på 1000 ursäkter nu va? Du vill inte utsätta DINA barn för det va? Du vill inte att DITT barn ska lära sig svenska med brytning och tro mig det har ingenting med kvaliteten på skolan att göra! SNÄLLA FLYTTA HIT OCH UPPLEV DET NI HAR SKAPAT!!!! Själv tvivlar jag jävligt starkt på att DU har ryggrad att leva som man lär, "Gärna invandrarmajoritet i Sverige men inte runt MINA barn" är ett outtalat mantra bland er politiskt korrekta fjantar.

Krassman sa...

@Robert
Det är en tragisk att du väljer att se människors skillnader och tror att det sitter i en stämpel i ett pass eller vilken religion man tillhör. Varför vill du inte se likheter i människor istället? Om du tror att man måste bo på en viss plats för att man skall vara för invandring och flyktingmottagning så är du ju faktiskt lika dum som du verkar.

Robert, min del i det du kallar integration är att jag väljer att bemöta alla människor som jag själv vill bli bemött, oavsett var dom kommer från och hur de ser ut. Svenska med brytning, du är ju bara för härlig eller.

Vilket århundrade tror du att du lever i egentligen. Rent språk, rena raser och en homogen befolkning, frågan är vart du själv passar in med den typen av resonemang. Vad betyder talesättet "leva som man lär" för dig? Att allt man tycker skall man själv göra eller? Då har du ju själv en hel del att leva upp till Robert.

Sedan får du ursäkta mig men dina kunskaper om outtalade mantran och hur andra resonerar kan du bara spekulera i och fylla med saker som passar dina hatiska åsikter. Du är full med förakt, ett förakt som du baserat på antaganden och rädsla för saker du inte känner till. Jag tror det handlar om en osäkerhet hos dig, en osäkerhet och en rädsla för det som är annorlunda och främmande för dig. Jag är gärna en fjant i dina ögon, skulle du se mig som något annat skulle jag ta det illa. Det känns hedrade att bli kallad politiskt korrekt av en person som dig. Det säger ju en hel del om dig själv nämligen.

Robert sa...

Ska jag tolka detta som att du och din familj inte kommer flytta till en invandrartät förort?

Krassman sa...

@Robert
Jaså, det blev bara en fråga nu... Jag kommer inte flytta någonstans för att du önskar det. Jag bor där jag bor och har ingen anledning att flytta, i dagsläget.

Skulle jag i framtiden flytta så drar jag mig inte för att bosätta mig i vilket område som helst. Oavsett om det är i Vellinge, Södertälje, Krokom eller Tensta.

malmöbo sa...

Håller med dig Robert till 100! Vellinge var smarta att se och lära sig av hur det gick (går) för Malmö. En skräckexempel på vad kan hända med en komun.Och de har rätt att stå på sig. Inte ens själva invandrare vill bo i (omkring)t.ex Rosengård!!! Malmö fick upp till halsen av detta och nu vill de tvinga andra komunen att ta det som Malmö inte kan beherska länge, varken ekonomiskt elle påmånga andra punkter.