tisdag, oktober 20, 2009

Tyrolerhatt med Remulade

Sitter och funderar på lite olika hatt-recept. Det sker ju ibland att någon använder det gamla uttrycket "att då kommer jag äta upp min hatt" för att på så sätt utlova en mot prestation kopplat till ett knappast troligt utfall. Inte desstomindre så hade jag hört om detta nödrop efter recept från Alliansfritt, där av denna lista. OBS listan är baserad på mina egna hattar så recepten kan i allra högsta grad bli aktuella och samtliga är huvudrättter.

Tyrolerhatt med remouladesås
Rysk offiecershatt med pepparsås
Knaperstekt basker med potatissallad
Smörslungad toppluva med ångkokade rotfrukter
Fetaostfylld pirathatt med timjan
Keps med pommes och Bearneise

Till efterrätt vill jag föreslå en Pestomarinerad kippa med körsbärs sorbet. Det kommer dock inte bli någon hatt ätande för Alliansfritt, eftersom Fredrik Reinfeldt inte levererat något stopp för bonus kalasen, utan istället medverkat till en utökning av dom. Förvåningen måste vara massiv i nationen Falukorv över denna utveckling, vem skulle kunna tro något sådant om vår statsminister. En stunden berättar Reinfeldt att bonusbubblan är spräckt, samtidigt springer han på ett G20-möte och klubbar ett dokument som slår fast att bankchefer bör ha bonus och som till och med skulle kunna tvinga banker utan bonus att öppna pengakranarna. Det är skillnad på vad vissa säger och vissa gör, men Alliansfritt slipper i alla fall äta hatt.

Gammelmedia på detta:
SvD,

Nymedia på detta:
Krassman, In Your Face

Inga kommentarer: