onsdag, januari 27, 2010

Jag är inte bitter...

Hade ett mycket ovanligt mail i min inkorg idag. Avsändare var den Moderata riksdagsledamoten som tjänar mest av alla dom alla, Göran Thingwall. Han meddelade att han nu mer är politisk vilde i riksdagen. Rubriken i mailet var: PRESSRELEASE. I sitt mail riktar Göran skarp kritik till den interna nomineringsprocessen inom Moderaterna i Stockholms Län. Så här skriver han bland annat:

"Jag känner mig i nuläget inte klar med riksdagen. Hade tänkt ställa upp ytterligare en mandatperiod men helt sonika blivit stoppad i nomineringsprocessen. Något märkligt med tanke på att jag är ordf i en av fyra sektioner i Solna sedan sex år. Om jag inte ens blir förordad av min lokalförening känns det något avslaget."

"Jag stannar kvar i riksdagen fram till valet i september. Jag har begärt medlemskap i SPI – Sveriges pensionärers intresseparti, ett tvärpolitiskt parti för äldrefrågor som bildades -87 och finns representerat i många kommuner och Hallands landsting. Jag är övertygad om att Sverige behöver ett seniorparti i riksdagen. Ett parti som fungerar som en katalysator för äldrefrågor! Nästa mandatperiod skall bli pensionärernas!"


Om det behövs ett seniorparti i Riksdagen vet jag inte om jag håller med Göran om men att denna man är bitter går det inte att ta miste på, han är mycket bitter. Jag brukar av mina Moderata vänner kallas för den "bittra bloggaren",  och nu har jag väl funnit en broder i denna "bittra brevskrivare".


Gammelmedia på detta:
DN , SvD ,



Nymedia på detta:


Krassman, In Your Face

1 kommentar:

Göran Pettersson sa...

Nej Krassman du har inte funnit din like när det gäller bitterhet. Du har stött på din överman. Var glad för det!
Mvh!
Göran (dock ej Thingwall)