tisdag, november 06, 2007

Utmanad

Blev för ett antal dagar sedan utmanad av Johanna Graf på sju sanningar om mig själv. Har gruvat mig en del inför detta men vad fan, det kan ju inte gå mer än åt helvete med allting så nu kör vi. Sorry att det dröjt Johanna men här har du mina sju sanningar om mig själv.
1) Jag har röstat på Ny demokrati i riksdagsvalet 1991. Helt otroligt hur dum och blåögd man kan vara. Det var mitt första val och jag skyller på allt jag kan. Jag tror dock att jag verkligen gjort bot för detta vid det här laget.


2) Jag åker HD och är medlem i en MC-klubb, i Kristinehamn i Värmland. Bara 37 mil till klubblokalen men träffar man bra människor så finner kärleken inga gränser.

3) Jag är hopplös på datum. Vet inte hur många dagar som finns i månaderna. Har glömt min egen mammas födelsedag två gånger och behöver jämt och ständigt hjälp av människor i min omgivning för att inte glöma något eller någon.

4) Envis så jag skäms. Något som mina närmaste ständigt påminner mig om. Det har blivit bättre på senare tid men ibland är jag helt hopplös.

5) Prioriterar mina uppdrag för mycket. Många får lida i de familjer där det finns politiskt eller fackligt aktiva men tyvärr så ligger jag nog i en klass för mig själv. Ett exempel av många kommer här. Skulle åka på en konferens för ett antal år sedan och körde i diket på väg till mitt dåvarande jobb, vi skulle nämligen utgå från arbetsstället för att ta oss till konferensen. Bilen fick stå i diket i en vecka för inte hade jag tid att hålla på med sådant tajafs.

6) Har två kattassar tatuerade på min högra skinka. De är ett avtryck från min ena katt Selma som ligger bakom denna historia.


7) Jag är en musikjunkie. Lyssnar på musik eller radio så mycket jag bara kan. Har jag inte möjlighet att gör det så sjunger jag falskt för mig själv istället. Detta oftast i duschen eller i hjälmen när jag åker motorcykel.

Krassman, In Your Face


5 kommentarer:

Johanna Graf sa...

Ian och Bert - moahhaha! Men du är förlåten, du har gjort bot:-)

Anonym sa...

Äh! Stå inte å glo som en gädda vid vasskant'n. ;-)
/Kuben

Catarina sa...

Ja, det var ju kul att du blev uppmärksammad i lokalblaskan för ditt tidiga politiska engagemang också.

Krassman sa...

Catarina: Ha ha, jag såg det precis. Fasen så bra alltså.

Anonym sa...

Hahahahaha - hihihihihi - hohohohohoho! Bert Karlsson - det trodde jag inte... Men att du faktiskt kan säga det öppet visar på (hmmmm?) - inre styrka (?)