tisdag, oktober 05, 2010

Äntligen en mätning!

Så var äntligen det verkligen viktiga frågorna på den politiska agendan högst upp på medias dagordning. DN presenterar i dag sin första Synovate mätning efter valet, hela 17 dagar efter valdagen. Ingen av förändringarna i mätningen är naturligtvis statistiskt signifikant men siffrorna är som vanligt en outtömlig källa för borgerliga ledarskribenter som Henrik Brors att vältra sig i.

Partimegafonen i motljus.....

Spekulationerna över ett resultat som inte är statistiskt säkerställt framstår som sanningar i partimegafonernas och analytikernas händer och medias agenda blir allt mer uppenbar. Jag kan knappt vänta på nästa mätning och måtte de inte ta nu så lång tid som 17 dagar innan jag kan få läsa om denna. I dag är det 1446 dagar kvar till valet och det skall bli intressant och se hur många hundra mätningar som media kommer att beställa för att toppa sina politiska nyheter med.

Gammelmedia på detta:
DN /


Nymedia på detta:
Thomas Böhlmark / Röda Malmö / Peter Högberg / Kommunisternas blogg /


Krassman / In Your Face

1 kommentar:

Anonym sa...

DN - borgarnas främsta mediala vuvuzela. Jag delar helt din uppfattning om den borgerliga pressen - faktiskt, jag återkommer ofta till frågan på min blogg.