måndag, juni 06, 2011

Knuffen för vecka 22

Nationaldagen till ära sliter jag mig från det vackra vädret och sätter mig framför datorn, dags för en knufflista över våra NetRoots-bloggare. Kan med glädje konstatera att de progressiva bloggarna inom NetRoots kraftigt dominerar topp 10 på topp 50 listan, hela sex av de högsta 10 bloggarna är nätrötter.

Veckans största ras gör Ilse-Marie på Ett hjärta RÖTT som tappar fem platser denna vecka. Största uppryckningen gör faktisk Mats Engström på två platser, hans besked att lämna bloggandet har uppenbart väckt intresse för hans han bloggande, motsägelsefullt om något. Stort grattis även till Ulf Bjereld som är ny på listan för denna genomgång. Överiga NetRoots bloggare enligt listan nedan:

1. Peter Andersson (oför)
2. Alliansfritt Sverige (oför)3. Röda Berget (oför)
5. Martin Moberg (-1)
6. Mitt i steget (oför)
7. Peter Högberg (oför)
13. Lena Sommestad (-3)
14. HBT-Sossen (-2)
15. Svensson (-2)
17. Storstad (-1)
18. In Your Face (oför)
19. Roger Jönsson (+1)
20. Jinges Web&Fotoblogg (+1)
23. Annarkia (oför)
27. Partistaten - av Sandro Wennberg (-2)
24. Ett hjärta RÖTT (-5)
30. Löntagarbloggen (+1)
31. Min politiska sida (-4)
38. Magnihasa (oför)
43. Jonas Sjöstedt (-1)
45. Veronica Palm (oför)
48. Mats Engström (+2)
50. Ulf Bjereld (NY)

Krassman / In Your Face

Inga kommentarer: