onsdag, juni 13, 2007

Lungn och säker Sahlin mot yvig och sökande Reinfeldt

Dagens partiledardebatt i Riksdagen visade på klara skillnader inom politiken. Både när det gäller innehåll och retorik. Reinfeldt kändes säker och påläst, i början. Allt eftersom Mona Sahlin, Alice Åström och Peter Eriksson bemötte Reinfeldts inledning så tappade han säkerheten och viftandet med armarna och hans flackande med blick gav en bild av en trängd statsminister som sökte efter ord och argument.



Mona Sahlin för en lugn och samlad retorik som självkritiskt berättar om Socialdemokraternas påbörjade förnyelse och kommande interna diskussion. Mona Sahlins har hög trovärdighet när hon på sitt berättande vis talar om den borgerliga regeringens politik som oansvarig, orättvis och omodern. Det känns väl avvägt och ger en beskrivning som jag tror många känner igen.


Dagens bottennotering är Maud Olovsson och Göran Hägglund. Maud som envist och enögt fortsätter att befästa Centerpartiets position på yttersta högerkanten. Göran Hägglund iklädd grön haklapp som fortfarande som kritiserar den tidigare Socialdemokratiska regeringen, istället för att kliva ur opositionsgarderoben. Dagen bubblare var helt klart Peter Eriksson som frågade statsministern om Moderaterna var ett parti eller en PR byrå, detta skakade Reinfeldt uppenbart.


Krassman, In Your Face

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Även jag har bloggat lite om Prins Harry. Samt även om andra prinsar och antirojalism. Kolla på http://saragilliard.blogspot.com

Din vän sa...

Jag missade ju den debatten, men jag ska läsa protokollet efteråt. Vad jag förstått var Mona Sahlin mycket bra.
RS
kulturbloggen.com