tisdag, juni 19, 2007

Metrobloggen, Littorin, Vägverket och Hillary

Metrobloggen: För att Metro skall stärka sin possition på nätet så erbjuder Metrobloggen sina användare 3 öre per sidvisning. Det betyder att varje gång någon läser ett inlägg på din blogg får du 3 öre. Metrobloggen.se betalar arbetsgivaravgift och drar preliminärskatt. För att börja få pengar utbetalade måste man komma upp i 150 kronor eller 5 000 sidvisningar under en månad. Vi får se om det blir rusning till Metrobloggen efter detta, det tvivlar jag på.
Littorin: Frågan är om detta är någon direkt surprise. Personligen så tycker jag att detta med hans köpta MBA inte är så konstigt. Det ligger väl i den borgerliga utbildningspolitiken att den som har råd skall ha tillträde till den högre utbildning. Totto pröjsade 33 tusen för sin MBA och enligt han själv så uppfattade han det som en seriös utbildning. Detta eftersom han faktiskt hade kontakt med en handledare!! Känns som att vi kanske har en "Refaat" på G.
Dr. Reefat och MBA Littorin, In Their Faces

Vägverket: Nu vill Vägverket se skyltar fram på alla MC. Att sätta en nummerplåt fram på cyklarna är inte bara svårt fysiskt, det krävs en lagändring också. Men enligt Ingemar Skogö på VV kan den komma redan nästa år. På SMC är man dock tveksam till om dödstalen skulle sjunka bara med en extra nummerskylt. -De flesta motorcyklister kör inte för fort och tittar man på var den största delen av olyckorna inträffar i dag så är det inte givet att det är på de vägsträckorna där fartkamerorna står, säger Jesper Christensen, på SMC.
En skylt räcker tycker In Your Face.

Själv kör jag för fort ibland men det är sällan, och framförallt inte på vägar med kameror. De sitter ju där av en anledning. Skall det ha effekt på oss motorcyklister bör man placera kameror på kända vägar där vi på hoj har en tendens att vrida på rullen. Bara för Vägverket att köpa Ducati-klubbens karta över MC vägar i Sverige alltså. Tydligen så finns det även sätt att komma runt detta. Jag är dock mest orolig att förstöra utseendet på min hoj.
Hillary : Enligt en opinionundersökning så leder nu Hillary Clinton med Clinton 32 %, jämfört med 21 % för Barack Obama, förutsatt att Al Gore - som hittills inte ställt upp som kandidat, men inte heller uteslutit det - tänker delta. Men bilden är inte entydig.
Mitt tips är att Hillary tar det, sen om det är rätt är jag mer osäker på....
I delstaten South Carolina har Obama starkast stöd bland de demokratiska väljarna. Här får så Barack Obama 34% av stödet. Känner mig kluven inför detta. Min favorit är Hillary men det skulle kanske vara bäst med Obama. Al Gore tror jag tyvär inte har någon chans, om han nu ställer upp.
Krassman, In Your Face

Inga kommentarer: