fredag, augusti 24, 2007

Messing lämnar riksdagen

Ulrica Messing lämmnar riksdagen meddelas det i media idag. Jag har arbetat som heltidspolitiker sedan valet 1991 och efter 16 år i riksdag och regering vill jag nu prova något annat. Mitt samhällsengagemang och mitt intresse för politik är fortfarande mycket starkt, och jag behåller därför mina förtroendeuppdrag i VU och partistyrelsen, säger Ulrica i en kommentar.

Du behövs i politiken, hoppas du stannar i rådslaget

Jag hoppas att Ulrica fortsätter arbetet med vårt rådslag kring klimat och miljöfrågorna. Sist jag träffade henne så tänkte jag på hennes sätt att tala om politiken och det är helt klart att Ulrica fortfarande tycker att politik är roligt. Hennes sätt att uttrycka sig träffar direkt och i debatten om miljön så behövs just detta sätt. sättet som gör det tydligt att alla människor kan göra skillnad.

Krassman, In Your Face

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är man ihop med en snorrik kapitalist, ehh affärsman skall det väl vara, kan det ju vara svårt med trovärdigheten som sosse. Helt rätt av Messig att kliva av.

Krassman sa...

Anonym: Ha ha, så man måste nu alltså ha en partner som även delar sin egen politiska ideologi för att vara trovärdig. Nä du lilla vän, där har du allt fel. Det kanske är så det fungerar i borgerliga kretsar men inte i Socialdemokratiska i alla fall.