söndag, september 21, 2008

Jag tror inte väljarna tror på tomten heller

62 procent tror inte att den borgerliga alliansens får ett fortsatt förtroende i valet 2010. Futtiga 23 procent tror på valseger för de borgerliga, allt enligt en Sifo mätning som genomförts på uppdrag av GP. Inte ens de som säger att de tänker rösta borgerligt nästa val tror att alliansen kommer att vinna valet 2010. De mest positiva borgerliga finns att hitta hos moderaterna, av dessa tror 45 procent på seger mot 44 procent som tror på torsk.

Oavsett hur mycket han öppnar säcken tror jag det är klippt.

Sifos undersökning baseras på intervjuer med 1 000 personer som tillfrågades i mitten av september vilket betyder att den borgerliga regeringens trumfkort i form av den nya budgeten inte varit med under perioden. Den borgerliga regeringen vet att detta är den sista budgeten som regeringen har för att vända opinionen och det är ju ganska tydligt med tanke på alla utspel och sättet man gjort när man låtit respektive partiledare presentera valda delar och inte berörda ministrar. Jag är helt övertygad, som även Sifon visar, att 81 procent av oppositionens väljare tror det blir regeringsskifte i nästa val. Jag är även helt övertygad om att väljarna inte heller tror på tomten, oavsett hur mycket skattesänkningar han nu lovar.

Gammelmedia på detta:
SvD, DN, GP,
The Aftonbladet, HD, SydS

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inte tomten?!

Björn Fridén sa...

http://photos1.blogger.com/x/blogger2/6428/383313364814832/220/z/589167/gse_multipart50462.jpg

Krassman sa...

Daniel: Jo. men det är bara snälla barn som får besök av honom. Jag har inte sett honom och du kan sluta hoppas, det har jag gjort.

Björn: Mitt i prick kan man säga, vart hittade du den någonstans? blocket?

Björn Fridén sa...

på jonas bergströms blogg.

http://hjartattillvanster.blogspot.com/