måndag, mars 12, 2007

Hon är en hjälte

I dagens Metro så gör Anna Sjödin debut som kolumnist. Hon är även med i en intervju där hon talar om tiden efter rättegången och vad hon gör nu. Jag har mött många människor som stöttat Anna i hennes kamp för att för en rättvis prövning gälland Crazy Horse och det känns otroligt skönt att läsa att hon slåss för sin sak. Det ger mig hopp när det finns människor som inte viker sig för proffstyckare, löpsedelsterror eller klåfingriga partihöjdare.

Anna Sjödin, en riktigt hjälte enlig In Your Face

Anna Sjödin har en kristallklar uppfattning om vad det innebär att vara politiskt aktiv och denna insikt saknar otroligt många. ”Ser man politik som en karriärväg är man ute och cyklar” säger hon i Metro på frågan om henne politisk karriär är över. I mina ögon är Anna en hjälte och hon jag hoppas verkligen att vi kommer att se och höra mer av Anna i framtiden, för är det något vi behöver i landet Falukorv så är det fler människor så står upp för sin sak. Vi behöver fler hjältar som henne.

Krassman, In Your Face

Inlägget är pingat på intressant.se
Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är ju dum i huvudet.

Krassman sa...

Anonymous: Tack men det visste jag redan. Fortsätt gärna att komma med viktiga och intressant synpunkter som är väl underbyggda och tänkvärda.