onsdag, augusti 22, 2007

Vissa kör som krattor

Körde Mälaren Runt i helgen tillsammans med 20 tusen övriga hojåkare. Tyvär så drabbades även detta evenemang av ett antal olyckor. Hittills i år har 38 mc-förare omkommit i trafikolyckor och det är sex fler än under motsvarande tid förra året. Medelåldern på de omkomna har fortsatt att öka och ligger nu på stadiga 40 år.
Det är coolt, men man måste tänka åt alla i trafiken

När man åker mycket (som jag tycker jag gör) så slås man av att hur mång det är som verkligen kör som krattor och det är inte helt märkligt att nu Vägverket och SMC vill försöka vidareutbilda äldre åkare som saknar mc-erfarenhet men ändå sätter sig på hojen. Otaliga gånger har jag sett förare som väljer fel spår, bromsar mitt i kurvor och ger ett nervöst och osäkert intryck på vägen. Detta oavsett ålder och typen av cykel dom kör. Skall man nu få uppleva en av de största frihetskänslorna så bör man ta det på lite större allvar innan man länsar kontot och köper en hoj.

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Krassman sa...

Duv Lars: Nix, jag avstår.

Unknown sa...

Kör försiktigt Kristian.

Krassman sa...

Mona: Jag säger som jag bruka. Jag skall köra som vanligt....är du hemma på lördag?

Anonym sa...

Som bilist kan man ju bara hålla med. MC förare kan uppdelas i grovt sett två kategorier.

Dom som kör som om det inte fanns några andra på vägen, främst unga dårar med gula japanska saker mellan benen och väldigt lite i huvudet.

Dom som glider omkring och mest ger intrycket av att vilja återuppleva nåt i ungdomen, lite osäkra och med sprillans nya ställ och hjälmar.

Förvånas över att inte FLER omkommer.