måndag, maj 21, 2007

No Moore future for Reinfeldt

- Jag blir oerhört ledsen när jag hör att man säljer ut sjukvården. Allt som är bra med allmän sjukvård hade sitt upphov i Skandinavien. Men jag tror inte svenska folket kommer tolerera detta. Ni kommer att rösta bort dem, säger filmaren Michael Moore på filmfestivalen i Cannes.
Moore ger inte Reinfeldt och gänget någon framtid

- Om man säljer ut sjukvården i Sverige, attackerar man själva kärnan i allt som har med fri sjukvård att göra. Men jag är övertygad om att svenska folket inte kommer att acceptera detta särskilt länge. Ni måste antagligen lida ett tag, och sedan kommer ni att se till att ändra på det. Vi kan bara hoppas att Moore har rätt i detta. Enligt FSI:s senste rapport så finns det en övervikt för privatiseringar äldreomsorgen och sjukvården. Henrik Brors analys av den borgerliga privatiseringshetsen är klockren.

Krassman, In Your Face

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra med privatiserad sjukvård än med sjukvård a´la sovetmodell där alla (utom nomenklaturan och partirelaterade) måste stå i kö i flera månader för att få tid till läkaren..

Krassman sa...

Kalle Kula: Öhhh, visst Kalle. Du kan ju kolla den här rapporten (något år gammal dock). Den berättar lite mer än vad ditt djuplodande och analyserande inlägg gör. Du kan ju titta förbi när du läst på lite.

Jonas Gifting sa...

Michael "Noll koll" Moore har blivit rik på att ljuga. Precis som vilken socialdemokrat som helst.

Anonym sa...

Åh vad skönt att man bor i utlandet när man hör sånt här dravel! Kalle Kulla säger nått, där. Det finns nämligen vissa av oss som aldrig är i svenska vårdköer även fast vi borde vara det i Sverige, vi glider förbi. Oj förrlåt Krassman, jag sa det och det är sant. Förresten sälj ut sjukvården, eller snarare ta betalt för den, den är redan korrupt som den är. Men annars uppskattar jag dina "djuplodande och analysernade bloggar" krassman, fantatiskt att du kan få betalt av sossarna. Sådana som dig kan bara överleva i ett socialdemokratiskt land, (ej ordagrant menat) Utlandsvensk för alltid!!

Krassman sa...

Jonas: Nä men, Jonas Gifting har lyckats att publicera en åsikt som saknar verklighetsanknytning, precis som vanligt.

Krassman sa...

Kalle Kula: Ops, glömde visst länken till rapporten ser jag :
http://www.skl.se/artikel.asp?A=14352&C=3941&ArticleVersion=5

Krassman sa...

Anonym: Borta bra men hemma bloggar bäst verkar det som. Om du menar att sjukvården är korrupt(utan egen erfarenhet) så är det precis som vanligt med er batongliberaler. Fördommar så det rinner ur öronen på er och att privatiseringar löser alla problem vart ni än finns i världen. Du är ändå välkommen hem. Alla skall med i vårt samhälle, inte bara några som i ditt.

Catarina sa...

Det brukar vara så när man undersöker hur nöjda människor är med vården att de som är friska och aldrig använder den tycker att den är skit och stinker (antagligen läser de för mycket katastofmedia) medan de som använder den rätt ofta är väldigt nöjda och tycker att den fungerar fint. Men jag vet inte varför man gnäller, finns ju massor av privata vårdgivare, finansierade av oss skattebetalare, här i landet, vraka och välj! Men ni är ju inte nöjda förrän ni raserat vartenda litet uns av solidaritetstankar.

Krassman sa...

Catarina: You said it girl, In There Faces.

Anonym sa...

"Alla ska med i vårt samhälle", så sant. Men i der blåas värld finns inte den inställningen, en blå tänker "sköta mig själv, älska mig själv, JAG i centrum - skit i resten", sorgligt men sant.
Folk (fula blå) pratar om att privatisering blir "sjååå bjaaaa", sjukhusen blir bättre, vi får vård blablabla.
KANSKE är möjligt. MEN... vad händer med MÄNNISKORNA?! Alla har inte råd med sjukvård då, men så länge en blå kan gå dit, pejja upp 3000 för en synundersökning så är allt frid och fröjd. Lena, ensamstående mamma med 4 barn, hon har fått ett hemskt virus och går omkring med ett brutet ben. Äsch, skit i henne! Hon har inte råd! Hon får väl för fan tjäna pengar då och VARA FÖRTJÄNT av vård HÖHÖHÖHÖ, säger de blå. Men så länge JAG kan gå så skiter jag fullstädigt i Lena och resten av svenska folket som inte kommer ha råd med sjukvård.. och så visslar han glatt vidare, den där blå. Empati och känslolös som han är.

Nej fy fan. Det är vidrigt. Jag hoppas att sjukvård ALDIRG blir privatiserat. Sveriges undergång är nära..