torsdag, december 28, 2006

Att göra på mellandagarna? skriva interpellationer.

Vilken tur att jag kom ihåg det, inte fick jag något svar av det Moderata kommunalrådet på förra kommunfullmäktige. Jag var upp i talarstolen och ställde några konkreta frågor till honom gällande omorganisationen av två av våra nämnder. Här kommer det korta versionen av det hela. Man skall slå ihop miljö och Byggnadsnämnden föra att korta handläggningstiderna på bygglov. Vi har diskuterat detta som fan fram och tillbaka och vi ser att detta medför en hel del problem. Man skjuter nämligen inte till några xtra resurser till den nya förvaltningen som bildas. Vid en omorganisation för att uppnå korta handläggningstider så frågade sig nu vän av ordning från talarstolen detta:

* Hur långa är handläggningstiderna idag?
* Hur mycket kommer handläggningstiderna att kortas med denna nya organisation?
* Hur mycket kommer handläggningstiderna att initialt att förlängas innan den nya organisationen är helt inkörd?
* När är den nya organisationen inkörd?

Det Moderata kommunalrådet som själv är initiativtagare och drivande av frågan kunde naturligtvis inte inte besvara någon av mina frågor, vilket man kan tycka är rätt märkligt. Tänk er fyra år till med denna ledning!! Vi får väl se om jag får något svar på frågorna nu när det blir en interpellation av den.

Knasboll enligt In Your Face !!!

Krassman, In Your Face

3 kommentarer:

CHIC-HANDSOME sa...

good picture

Krassman sa...

Chic-Handsome: Yea right, or not....

Anonym sa...

Det är bra att du får knasbollen att svettas lite... gör du det riktigt bra kanske du tom får honom att tänka ;-)

Har några till spån på interpellationer till Jansson... kanske ska jag försöka få fullmäktige Krassman att ställa dem.