onsdag, april 16, 2008

Politik kan vara ett helvete

Finansborgarrådet och gruppledaren för moderaterna i Stockholms stadshus Kristina Axén Olin avgår. - Jag älskar stockholmarna och Stockholm. Det här har varit ett tufft beslut. Men priset för mitt uppdrag är för högt. Just nu är detta det rätta för mig och min familj. Nu får jag den tid för oss som vi så väl behöver, skriver Kristina Axén Olin på moderaternas hemsida. Mikael Söderlund blir så länge tillförordnad gruppledare.

Synd, men politik är ett riktigt skit jobb ibland

Efter pausen som Axén Olin tog så har jag faktiskt hållit tummarna för att hon skall kunna komma tillbaka, men tyvärr så funkar det inte längre. Att jobba med politik kan verkligen vara ett helvetet för sig själv och sin familj. Inte helt oväntat så är det många av oss som har ett förtroendeuppdrag som har använt eller använder alkoholen som ett stöd och en tröst. Jag hoppas att hon nu får tid att hitta tillbaka till sitt liv och kanske kommer tillbaka till politiken igen.

Krassman, In Your Face

Inga kommentarer: