fredag, september 21, 2007

Splittring kring sprutorna i länet

Sedan tidigare så har jag efterlyst den typ av sprututbytesprogram som sedan länge funnits i Skåne. Socialdemokraterna genomförde i Riksdagen beslutet om att alla landsting skall kunna starta sprututbytesprogram om så önskas och gick till val på frågan 2006. Moderaterna har länge opponerat mot detta men nu så verkar det kunna bli ett sprututbytesprogram även i Stockholms län.

Inför sprututbytesprogram i Stockholms län nu.....

En majoritet över blockgränsen i socialtjänstnämnden vill nu gå vidare och utreda frågan ihop med landstinget. Vi får hoppas att man kan göra upp i denna fråga för jag misstänker att vi aldrig kommer att få se hela borgerligheten att komma till insikt i detta. Denna hållning från vissa borgare visar bara att man inte förstått problematiken med ett missbruk och de tror säkert att man kan få folk att sluta dricka genom att ta bort alla glas.

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

Anonym sa...

Utan att gå in allt för djupt på ämnet, men jag vill nog lägga en röst för att sprututbytesprogram är ett steg i riktningen sprutrum,utskrivande av narkoika för droganvändare och därefter drogfrihet...varje steg i den riktiningen tycker jag är farligt och man bör överväga dom noga och vem det är som förespråkar dom och att man inte har en gömd agenda att legalisera knark. Jag säger inte att det är fel bara att man bör iakta stor försiktighet.

MVH Pelle