torsdag, februari 16, 2012

Noll känsla för feeling!

Moderaternas kampanj inför alla hjärtans dag, "vi älskar människor" visar återigen att Moderaternas PR maskineri tappat koncepten helt och hållet. Med total avsaknad för att ha känsla för feeling slog kampanjen nytt floskel rekord. Fokus har intervjuvat partiets kommunikationshedvig, som nu försöker rädda det som räddas kan.

Kristdemokraterna drar samtidigt i gång en kampanj om att värna om barn. Ni säger något vagt att ni älskar människor. Värnar ni inte om barn? – Självklart gör vi det, jag ser inte hur det ena skulle utesluta det andra. Vi värnar främst om ordning och reda i ekonomin och arbetslinjen vilket skapar frihet för människor. Det är ett slags kärlek. Självklart värnar vi om barn också, säger Hedvig.

Moderaternas iver att transformera politik till PR och polerade ytor lämnar en kärv smak efter sig. Ansvariga Hedvig påstår i intervjun att Moderaterna i grunden älskar alla lika mycket. Konstigt då att Moderatern gör så tydlig skillnad på om man är att se som en närande eller tärande del av vårt samhälle. Tack återigen till den tidigare socialförsäkringsministern, Cristina Husmark Pehrsson, som på detta utsökta sätt redogjorde orsaken till förändringen av sjukförsäkringen.

Gammelmedia på detta:
Fokus / Ab 1 / 2 / 3 / SvD, UNT, BT, Västerbottens-Kuriren, Sydöstran, SMP, GP, Barometern, Sändaren, Skånskan.se, Laholms Tidning, Norra Skåne, Dagens Nyheter, Allehanda, E24 , Expressen 
Expressen
 
Nymedia på detta:
Martin Moberg / Parkstugan / Röda Berget / Alliansfritt Sverige /

Krassman / In Your Face

Inga kommentarer: