måndag, februari 02, 2009

Min favorit vänsterpartist kommer hem

Till min glädje kan jag idag läsa att Vänsterpartiets förre EU-parlamentariker, Jonas Sjöstedt återvänder till svensk politik och ställer upp i riksdagsvalet 2010. Han har fått en förfrågan från några partimedlemmar i Västerbottens län om att bli nominerad till riksdagslistan vilket han har tackat ja till. Jag har flera gånger skrivit på bloggen om att jag vill att Jonas skall komma hem och rädda Vänsterpartiet från sig själva, nu har den frågan löst sig så där är min oro stillad.

Respect alltså........

Visst kommer Sjöstedts namn på Vänsterpartiets riksdagslista locka S-supporters att rösta på Vänsterpartiet men det bjuder vi faktiskt på. Vi kommer ändå att få så många röster så inte skall vi slåss om dom, låt den borgerliga kannibalismen istället ha sin gilla gång. Den och deras misslyckade jobbpolitik kommer göra att deras tapp till den röd-gröna oppositionen blir ännu större. Välkommen hem Jonas.

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

Unknown sa...

ja Jonas är välkommen hem - hoppas bara han få plats i båten ...

verkar lite vilset vid vänstermasten dock - jag vill inte se interna strider i V

Janne