![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4zmcmOWOoQ8kfBqq7qUGjeBvQy214ozGDSj1nwtXCg_SHUi96PId0YWvlWl7xgWC_it8U92RZC_bMPqh5GMmZt0mhMZr-KlH383DURQ9CUy6P5HxhyphenhyphenGq6MxcxntKixVmHe3coZlzLZLev/s320/loreal.jpg)
Kosmetikajätten L´Oréal visar sitt rätta ansikte
Hoppas att fler organisationer och politiker tar tag i denna bransch och de ideal som dom förespråkar. Unga människors situation påverkas i alldeles för stor utsträckning av denna bransch som mer eller mindre saknar allt vad corporate responsibility heter. Våra barn och unga växer upp i en värld där de slits mellan Super Slim me och Super Size me, ivrigt påhejad av dessa sjukt onaturliga skönhestideal som kommuniceras via en miljardindustri.
Krassman, In Your Face
2 kommentarer:
PÅ nåt sätt tycker jag att människor som på fullt allvar tror att man kan få hår (som ju rent definitionmässigt är icke-levande!) att "leva" eller få "lyster" gott kan bli lurade av shamppoo-kolportörer som dessa. Ungefär som den där TV-shop reklamen som rullar om elbältet som stimuelerar dina magmuskler medan du tittar på TV. Vad är det man säger - there´s a sucker born every minute.
Att dom är omvända rasister, lurenderjare och lever av människans oändliga fåfänga var väl ingen nyhet?
Jon-Rutger: Word....
Skicka en kommentar