måndag, oktober 20, 2008

De svenska költuren har fått ett uppsving

Att vi är ett kö älskade folk, det har man hört tidigare. Vi svenskar står ju alltid i kö och visst så stämmer det att vi är mycket noga med att bevara och hålla vår plats i kön och bevara våra kösystem. Visst smyger det in sig ett och annat inslag av revolt mot detta, ta till exepmel de som tror att kön till bussen börjar framtill på bussen och gladeligen ställer sig längst fram och tränger sig i kön utan att se berörda ut. Det är ju då tur att det kommer nya köer i vårt köälskade land.


Ticnet ger költuren nytt hopp

Jag trodde länge att allt detta köande var hotat med internets intåg med alla tänkbara självbetjäningar och lösningar, men icke då. Ticnet har nu fått oss att köa vi internet på deras hemsida. Nu skall vi alltså köa då själva skall köpa våra biljetter på nätet. Om det kommer att ske på andra företag eller myndigheter återstår att se men det känns ju tryggt att Ticnet är först ut att bevara den svenska költuren via internet. Mer kul och aktuellt om Ticnet här.

Krassman, In Your Face

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan då inte mycket om datorer, själv köade jag i 20 timmar och kom in som andreman, fick ÄNDÅ inte tag i ståplatser innan alla var slut, 35 sekunder tog det...

Catarina sa...

Själv är jag en person som inte klarar av köer. Och om jag nu måste (men det finns nästan inga måsten vad det gäller köer, jag har lämnat varor i affären och gått hem utan mjölk, toapapper etc) så hat... nej, okej, avskyr jag människor som tränger sig. Vi hade tidigare en juste költur i Sverige. Jag höll på att baxna när jag var i dåtida Tjeckoslovakien där människor bildade egna köer så att en kassa till sist hade fyra-fem parallella köer och jag fortfarande stod sist i alla. nu har europafasonerna spritt sig till Sverige och jag är glad att jag åtminstone ibland kan slippa köer genom att använda viss internetservice.

Anonym sa...

Så hur var det? Tog det 45sec eller 30minuter som aftonbladet skrev? Eller menar ni ståplatser?

Fick du biljetten efter de där 15 minuterna?

Krassman sa...

Anonym: Nej jag gav upp....skall dock prova att köa på nätet snart igen så jag återkommer med mer info då, tyvärr.