lördag, januari 01, 2011

Man kan ha kul utan rakter

Alla älskar ju den som säger -vad var det jag sa! Så därför säger jag det i dag på nyårsdagen 2011. I media läser jag i dag det som jag visste att jag skulle få läsa igår. I Stockholms området, i Malmö och i Linköping så orsakade fyrverkerier ett antal bränder. Hur många personer som skadades under gårdagens "smällande" vet jag inte, men jag hoppas att de var färre än de 250 personer som det brukara som får uppsöka sjukhus.
Skippa dessa nästa år och låt proffsen sköta det istället.

Man brukar ju ibland höra uttryck som att man kan ha kul utan alkohol och drick varannan vatten. Jag vet inte hur framgångsrika dessa uttalande är kring nyår men eftersom ett förbud kring försäljning av fyrverkerier till privatpersoner kan dröja så tänker jag lansera ett nytt talesätt inför kommande nyårsfiranden. Ett talesätt som kanske kan leda till färre skadade och ett färre antal bränder att släcka. - Man kan ha kul utan rakter.

Gammelmedia på detta:
SvD / DN /

Nymedia kring nyårsfirandet:
Röda Malmö / Monica Green / Linnea Darell / Tokmoderaten / Svensson /

Krassman / In Your Face

Inga kommentarer: