söndag, januari 17, 2010

Knuffsöndag

Dags att ta en titt över förändringarna som skett på Knuff  listan under veckan som gått. Kan konstatera att det är Piratpartister som står för de absolut största förflyttningarna placeringsmässigt. Killarna bakom Sagor från Livbåten går från klarhet till klarhet, och klättrar hela sju platser till en 28:e. Även Johnny Olsson med bloggen Enligt min Humla gör ett ordentligt ryck och klättrar fem platser. Största klivet hos de borgerliga bloggarna gör Per Ankersjö med tre platser och hos Netroots bloggarna är det Peter Johansson med Röda Berget som gör den största klättringen. Grattis till Erik Laakso som är tillbaka på listan, helt rättmätigt.

1. Peter Andersson (oför)
2. Alliansfritt Sverige (oför)
6. Mitt i steget (oför)
12. Kulturbloggen (+2)
18. Rödgrönt samarbete (-2)
20. In Your Face (+2)
29. Peter Högberg (oför)
30. S-buzz (-2)
31. HBT-Sossen (-1) 
33. Claes Krantz (oför)
36. Ett hjärta rött (oför) 
37. Röda Berget (+4)
40. Veronica Palm (-2)
43. Bodströmsamhället (-4)
50. Erik Laakso | På Uppstuds (Ny)

Borgerliga bloggare på listan som jag följer är:

7. Kent Persson (oför)
11. Dick Eriksson (-1)
10. Mary X Jensen (+1)
19. Mark Klamberg (-4)
25. Johan Ingerö (oför)
24. Per Ankersjö (+3)
39. Magnus Andersson (+1)

Piratpartister på listan är följande:

4. Henrik Alexandersson (-1)
5. Opassande (oför) 
8. Rick Falkvinge (+1) 
21. Christian Engström (oför)
23. Farmorgun i Norrtälje (+3)
28. Sagor från Livbåten (+7)
34. Anna Troberg (-2)
38. Oscar Swartz (-4)
41. MINImaliteter (+2)
42. Enligt Min Humla (+5)

Jag kan även notera att Fredrik Antonsson, aka Tokmoderaten är på väg mot topp 50-listan efter ett taktfast bloggande. Han noterades förra veckan på plats 78, och denna vecka på en 67:e plats. 

Krassman, In Your Face

1 kommentar:

Tokmoderaten sa...

Bäste Krassman,

Eftersom Peter Andersson har slutat att länka till mig och puckot Westerholm gjort detsamma så är det nog på stället marsch som gäller ett tag.

Men tack för att du tror på mig!